keskiviikko 22. maaliskuuta 2017

Kevääksi lankoja

Sorruinhan se minäkin, nimittäin kirjakaupan alennusmyyntiin, yhtään kirjaa ei vain tällä kertaa tullut tilattua. Adlibriksellä on nimittäin ollut koko kuukauden langat -25% ja Facebookin neuleryhmät ovat vilisseet jatkuvasti kuvia isoista lankasaaliista. Enkä tätä yhtään ihmettele, on tuo alennusprosentti sen verran suuri. Omat lankavarastoni tarvitsivat täydennystä ohuisiin sukkalankoihin sekä tulevaan isompaan neuleprojektiin



 Kevään edetessä olen huomannut haluavani sukkiini lisää värejä. Lisäksi langat ohuenevat koko ajan. Nyt olen hullaantunut nelisäikeisiin lankoihin. Tilasin tällä kertaa useamman kerän Dropsin Fabelia. Lanka on 75% villaa ja 25% polyamidia. Lisäksi se on superwash käsitelty. Olen kyseisestä langasta neulonut sukkia aikaisemminkin, ja mielestäni lanka oli pehmeämpi, kuin esimerkiksi nyt puikoillani oleva Novitan Nalle- lanka. Värikartta on myös kiitettävän laaja. Dropsin sivuilla oleva värikartta ei kyllä täsmännyt tällä kertaa ollenkaan. Onneksi koin positiivisen yllätyksen, sillä lankakerät ovat paljon kirkkaamman värisiä, kuin mitä odotin.



Toinen tämän kevään suosikkini on puuvillalangat. Tällä hetkellä minulla on työnalla tyttärelleni puuvillainen neulemekko. Ja tottakai minun on itsekin kesäksi neulemekko saatava. Pitkän pohdinnan jälkeen langaksi päätyi Dropsin Muskat. Tätä lankaa jouduin siis tilaamaan isomman erän kerralla, ja niinkuin pelkäsinkin, Adlibriksella ei ollut lähettää niitä kaikkia minulle kerralla,vaan osa keristä tulee erillisessä paketissa. Pahoin pelkään, että jälkeenpäin tulevat kerät ovat eri värjäyserästä  ja ovat eri sävyisiä, kuin ensimmäiset saamani kerät. Virallisen lankakaupan kanssa tällaista tuskin tarvitsisi pelätä, mutta laitan reklamaatiota, jos pelkoni toteutuu. Kuka nyt tahtoisi kulkea mekossa jonka sävyt vaihtelevat?


Lankojen lisäksi tilasin silmukkamerkkejä ja Järbo Garnin 2mm 15cm alumiiniset sukkapuikot. Minulla ei ole koskaan ollut tämän merkin sukkapuikkoja, ja odotankin kovasti, että pääsen näitä kokeilemaan.

Nyt takaisin kirjoittamaan Lehdykkäiden ohjetta, sen pitäisi olla julkaisuvalmis parin päivän päästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti